Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen Tractorverzekering

 

Welke Tractorverzekering past het beste bij mij?
De Tractorverzekering biedt meerdere producten aan, u kunt kiezen tussen de Oldtimertractor verzekering, deze geeft dekking voor (toer)ritjes, evenementen etc. De Hobbytractor verzekering, deze verzekering geeft dekking voor de particuliere klusjes zoals, grasmaaien, hout halen, paardenbak slepen etc. Ook hebben wij de mogelijkheid om u tractor te verzekeren voor uw eigen agrarisch bedrijf of loonwerk.

Heb ik bedenktijd over mijn polis?
Ja, u heeft 14 dagen bedenktijd nadat u de polis heeft ontvangen.

Waar wordt mijn oldtimerverzekering ondergebracht?
Wij hebben in samenwerking met Melching Assuradeuren een speciale tractorpolis ontwikkeld. De volmachtverstrekker is Reaal Verzekeringen. U kunt echter deze oldtimerverzekering niet rechtstreeks onderbrengen bij Reaal.

Als ik mijn tractor aanmeld, is de tractor dan meteen verzekerd?
Voordat we voorlopige dekking afgeven moeten we handmatig enige gegevens nalopen. We proberen u binnen 24 uur een dekkingsbevestiging te sturen. De aanvraag ligt dan al bij de acceptant. Als de verzekering niet door kan gaan door een of andere reden, wordt u altijd onmiddellijk ingelicht. Hou dus uw mail in de gaten nadat u het aanvraagformulier heeft ingevuld.

Hoe kan ik de Tractorverzekering beëindigen?
Bij verkoop van de tractor kunt u contact opnemen met ons kantoor, via mail of via de telefoon. Wilt u de Tractorverzekering beëindigen omdat u wilt overstappen naar een andere maatschappij? Dan graag het opzegformulier invullen. U heeft één maand opzegtermijn nadat de verzekering minstens één jaar heeft gelopen.

Kan ik een schadeverzekering inzittenden afsluiten bij de Tractorverzekering?
Ja, dit is mogelijk. Wel moeten de inzittenden zich bevinden in een originele cabine, op de door de fabriek aangebrachte reguliere zitplaatsen. Is voorgaande niet van toepassing, dan is een schadeverzekering inzittenden niet mogelijk. 

Als ik mijn tractor wil verzekeren tegen brand of brand/diefstal welke waarde moet ik dan aanhouden?
De dekking is op basis van de dagwaarde van de tractor, tot €15.000 hoeft er geen taxatierapport te worden aangeleverd. Is de waarde meer dan €15.000 dan ontvangen wij graag een taxatierapport welke voldoet aan de eisen van de FEHAC, een actuele lijst van erkende taxateurs

Hoe kan ik een adreswijziging of een poliswijziging doorgeven?
Voor het wijzigen van uw gegevens kunt u contact opnemen met ons kantoor, dit kan via de telefoon of per email/post of het contactformulier in vullen.

Hoe kan ik een klacht indienen?
Als u niet tevreden bent over uw polis, premie of dienstverlening, kunt u ons een mail sturen of het contactformulier invullen, geef daarbij aan dat het een klacht betreft. Wij zullen onze uiterste best doen om u goed van dienst te zijn. Mochten wij uw klacht niet goed afwikkelen kunt u uw klacht indienen bij KIFID, we zijn hierbij aangesloten. dit is de klachtenorganisatie voor financiële instellingen.

 

Staat uw vraag hier niet bij? Vul dan het contactformulier in.